söndag 29 april 2012

Kalas från morgon till kväll!

Här sitter en trött och proppmätt kalastjej.
Vid kl 10 i morse började vi med dop för sötaste lilla Lykke,
 mina barns kusinbarn.
Vi åt jättegod smörgåstårta och prinsesstårtan som jag gjort
dekorationerna till.
 Både skorna och blommorna hamnade på samma tårta, men det gjorde
 ju ingenting för den blev ju bedårade söt.


Sen blev det självklart paketöppning...så mycket fint hon
 fick lilla snuttan.
Bland annat halsband, en urgullig liten gungstol, armband, en gunghäst,
 doptavlor, sagoböcker med hennes namn, min första tandask mm.

Inte nog med denna fina tillställning, efter dopet drog vi vidare till min faster
 som firar 65 år idag.
Vi kom lagom till fikan och det bjöds på inte mindre än 8 olika sorters kakor,
 bullar och tre sorters tårtor...nu fattar ni varför jag är proppmätt och barnen
 har haft aningens sockerkick så här på kvällskvisten. Puh! :)

En härlig kalasdag är till ända och jag ska slänga mig på soffan en stund
 för att titta in hos er innan jag somnar ovaggad :)

Kram Caroline

Imorgon firar vi in våren! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar