onsdag 22 juni 2011

Midsommarförberedelser!


Tänk att det snart är midsommar! I dag har barnen och jag packat
husvagnen inför vårt traditionella midsommarfirande på Öland, eller rättare
sagt barnen har hjälpt mig att packa husvagnen och jag har plockat fram
det som ska med...mina goa barn!

Jag har också hunnit med en sväng till barnmorskan för lite vägning,
mätning och klämning! Bäbis är fortfarande inte fixerad trots att jag
är i vecka 38+2, annars var allting finemang.
Det blir alltså inget dansande och skuttande runt midsommarstången i år,
 tänkte faktiskt överlåta det till barnens kära far :)

Ikväll tog jag med mamma för att plocka blåklint, en given blomma i
midsommarkransen, synd bara att den inte är så uppskattad av
 bönder så den är svår att hitta.
Vi hittade i alla fall en åker som var blå av den vackra blomman, så även
 i år blir det en "riktig" krans.
Nyss blev även köttbullarna färdiga.

Det låter som om jag har stressat runt hela långa dagen, men jag har faktiskt
hunnit sova en stund också medan barnen lekte snällt på övervåningen, det
 behövs verkligen så här i sluttampen av graviditeten. Hoppas nu bara att
bäbis håller sig lugn under hela helgen så vi slipper ut och köra till BB i midsommartrafiken.
 
Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar