fredag 15 juli 2011

Min nya kompis är Canon! ;)


Att jag inte har bloggat på några dagar betyder dessvärre inte att det har blivit bäbis i familjen, det är lika lugnt som innan och min magkänsla säger mig att lilla knytet inte tänker komma ut på frivillig väg. Han har det tydligen alldels för gott här inne i magen. Lite av mina smått panikkänslor har förbytts i sprudlande förväntanskänslor. Det är ju faktiskt inte så många dagar kvar nu. På tisdag ska jag till barnmorskan och på onsdag blir det besök på BB för kontroll och kanske, kanske igångsättning, vad vet jag. :)
Det som känns mest jobbigt är att alla våra vänner är på Öland och campar, vilket vi också hade varit om bäbis hade kommit någorlunda kring sitt datum, alltså är vår familj ensam hemma och försöker att sysselsätta oss så gott det går. I eftermiddag kanske vi dock tar oss en tripp och hälsar på dem, det är ju egentligen inte längre därifrån till BB än här hemifrån.

Igår regnade det på oss heeela långa dagen så till slut lämnade vi barnen hos mina föräldrar och åkte och köpte oss en ny kamera. En Canon EOS 1100D systemkamera som jag hoppas att jag ska bli nöjd med. Jag älskar att fota och har en digitalkamera sen innan, men bilderna i bloggen har för det mesta blivit tagna med min Iphone därför att det är smidigt och den är alltid med, bilderna blir ju dock därefter. Jag får börja bära väska mer ofta och snart har man ju en vagn med sig vart man än går :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar