söndag 24 juli 2011

Plötsligt, när man minst anar så händer det!

Plötsligt var det dags! Jag trodde aldrig att dagen för förlossningen skulle komma. Som vi väntade och längtade!
Kl 05.45 den 19/7 vaknade jag med värkar med fem minuters mellanrum, äntligen! Vi ringde mina föräldrar och mamma kom till barnen. Det var bara att plocka ihop det sista vi skulle ha med oss och åka till förlossningen.
Vi blev inskrivna kl 08.30 och 12.54 såg vår lilla guldklimp dagens ljus för första gången. En helt ljuvlig liten gosse med mörkt hår och sin pappas drag över mun och haka.


En riktig liten goding på 3235g och 49 cm vilket inte är så stort som jag trodde och var rädd för med tanke på att han föddes i v. 41+6. Han är värd all väntan och längtan i världen.



Alldeles strax är han 5 dagar gammal och vi bara myser, han är alldeles underbar och man kan knappt ta ögonen ifrån honom :)

Tänk att han verkligen är här vår lilla son! (ler)



1 kommentar:

  1. Stort grattis till den söta lilla killen. Vad mysigt det ser ut att äntligen få bädda om en liten skatt!
    Här har det fortfarande inte kommit någon unge!!! 17 dagar över tiden nu!! Tror du mig om jag säger att jag är överless & inte tror att vi får nån bebis förens till jul eller nåt...
    Nej då i morgon torsdag sätter de igång mig så jag hoppas det går fort för orken börjar ta slut.

    Kram

    SvaraRadera