onsdag 12 oktober 2011

Varje liten stund...

Virkandet går i vågor, men när jag vet vad jag vill göra är det så kul så varje liten ledig stund går åt, just nu har jag precis virkat klart dessa sötisar. Hela soffan blev helt belamrad med garn så jag var tvungen att plocka fram en korg att lägga allt i till slut.


Fyra små ugglor i olika färger blev det...


De söta ugglorna ska jag ska använda till att hotta upp barnens gamla mobil som ska hänga över Leohs säng. Hur det blir får ni se när det är helt klart, snart hoppas jag.
Mönstret till ugglorna har jag hittat här, men denna uggla blir ca 12 cm hög i kroppen så jag har bara användt beskrivningen till huvudet, men förminskat det, sen har jag virkat på fri hand istället och gjort en egen design på dem för att få rätt storlek och look.

Kramar och på återseende :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar