måndag 28 november 2011

Update à la utbygget!

Nu har vi verkligen vuxit ur vårt hus och i mina tankar har jag redan flyttat ut i den nya delen. Även att Leoh inte tar så stor plats så gör alla bäbissakerna det. Vi har vagnen stående i vår pyttelilla hall, spjälsängen i vårt sovrum och babygym, gåstol och leksaker överallt plus att vi har dåligt med förvaring.
Bygget går väldigt fort framåt, man kan säga att vi har haft tur med vädret, även att man nu önskar sig lite kyla och snö.

Här kommer lite bilder


Utgrävt och klart för grunden. Noah är gärna med och hjälper till, ska helst vara mellan hammaren och spiken ;)


28/10 Betongbilen kom på besök.    30/10 Min pappa, hustomten murar grunden.

18/11 Full aktivitet på bygget.      19/11 Bjälklagret och första väggen på plats.

20/11 Tre väggar och takstolar på plats, den fjärde väggen på G.

Igår kväll blev taket färdigisolerat och tätt, nu kan det komma snö!

Jag tror att det kommer bli väldigt bra!
Till vänster blir vårt sovrum och till höger blir det badrum.

Nu vet ni vad vi pysslar med om kvällar och helger, eller Magnus bygger och jag pysslar inomhus. Just nu håller jag på att måla våra fula ekmöbler vita, de blir såå fina, en fröjd för ögat! Har velat göra det sååå länge, men Magnus har inte riktigt varit med på denna idé, inte förrän nu...får smöra lääänge! :)  Trägen vinner!

Idag har jag haft mammor och bebbar här på lunch och fika. Det är så trevligt att bara vara hemma och prata och titta på när barnen leker.
Idag bjöd jag på kycklingpaj och chokladkaka med ett täcke av mintchoklad uppepå och grädde som tillbehör, magiskt god! :)

Bye, bye! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar