tisdag 3 januari 2012

Tillbaka till nordpolen!

Idag har alla tomtar rest tillbaka till nordpolen, dvs åkt tillbaka ner i kartongen igen! Lite pynt blev dock kvar och julgranen tänkte vi raska ut på fredag. Det blir faktiskt ganska tomt och lite vemodigt när julen plockas bort tycker jag. Ute ligger ingen snö och ingen sol värmer och påminner om våren. Håller dock fortfarande tummarna för att det kommer snö, det är många vintermånader kvar än.

På julafton gick min mamma oturligt nog och bröt armen. Hon har varit in och ut på sjukhuset och röntgat den för att se om deras planerade Afrikaresa skulle bli av eller inte. I morse bar det i alla fall av med förhoppning om att armen ska bli bra utan en operation så nu är vi kattvakt åt deras stora vita, lurviga, lufs till katt i en vecka. Mina föräldrar ska dit och hälsa på min syster och hennes man som är där och hälsar på hans familj. De gifte sig där förra året så nu är de tillbaka för att ha bröllopsfest för hela tjocka släkten...det lär bli en upplevelse, önskar vi också kunde vara där!

Under tiden jag försöker skriva lite här springer Leoh runt i sin älskade gåstol och river i det mesta han får tag på; gardiner, växter, korgar, julgranen mm...jättekul! Bäst jag tar hand om honom innan han drar ner hela gardinstången!

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar