lördag 25 februari 2012

Badrumsinspiration!

Sitter här och drömmer och längtar tills utbygget är färdigt...

Det är inte lätt att välja kakel, klinker och inredning till ett badrum må jag säga, det ska ju hålla i mååånga år utan att man tröttnar.
Helst av allt skulle jag nog vilja ha ett lantligt badrum, men eftersom min kära sambo inte är så mycket för det vita, romantiska, slitna så blir det nog ett modernt badrum med lantliga inslag...men visst ser det härligt ut!
Foto: Landstil

Foto: Sköna hem

Ett år innan Leoh föddes renoverade vi vår lilla toalett med svart klinker på golvet och vitt kakel på väggarna, stilrent och frächt. Nu bygger vi ut och vårt nyrenoverade sovrum ska bli kontor och toaletten ska ge plats åt en större hall, vilket vi är i desperat behov av.

Badrummet kommer ha vita stora kalkelplattor på väggarna och på golvet blir det svart eller grått klinker. Vi har ju svart nu och jag känner mig lite trött på det, det blir väldigt stora kontraster plus att man ser tandkrämspluttar och dylikt väldigt lätt.

Tänker mig badrumsmöbler i stil med dessa:

Foto: Hafa

Inredning: Aspen och Bathdelux

Det bästa beslutet är att vi kommer att ha en vägghängd toalett.

Foto: Svedbergs

Duschväggen vill jag nog ha i frostat glas
och M vill ha en dusch i stil med denna
                                                 Foto: Macro                     Foto: Mora


För att få lite lantlig touch tänkte jag vi skulle ha ett fint skåp, helst skulle det ha varit ett gammalt fynd, men när vi var på Ikea senast sprang jag på skåpet Smådal och blev lite smått förälskad i det.

Foto: Countryliving                      Foto: Ikea

 Vi köpte skåpet direkt för det utgår visst inom kort. Det blir nog fint till handdukar och andra badrumspryttlar.

Det börjar dra ihop sig :))

Soliga lördagskramar! *


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar