torsdag 9 februari 2012

Mmmmm mat!


Mammas mat é bäst, det tycker i alla fall Leoh.

Han fullkomligt hatar burkmat det lilla livet, det är inte lönt att ens prova för han bara skriker och blir ledsen. Jag vet inte hur många olika sorter jag provat, men ingen faller honom i smaken. Det är väl i och för sig bra att han äter hemlagad mat framför burkmat, men ibland är det så smidigt att fiska upp en burkmat ur väskan när man är iväg någonstans.

Mixerstaven är numer min bästa vän i köket, så hiiiimla smidigt!
Jag tar vår färdiglagade mat och chop, chop så är det klart och Leoh äter med stor aptit utan ett knyst mer än små smackande av välbehag...förutom om det går för sakta för då säger han minsann till på skarpen.

Så liten och redan en riktig liten gourmé!


Mina andra två barn har älskat både burkmat och hemlagad mat, barn är verkligen olika, vissa barn gillar inte hemlagad mat utan bara burkmat och vissa tycker bara om gröt.

Vad gillar era små där hemma?

Kram Caroline *









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar