måndag 13 februari 2012

Takdropp och fågelsång...

Wow vilken ljuvlig start på veckan, solen skiner, fåglarna kvittrar och ljudet av takdropp gör mig alldeles sprallig, inte för att jag vill att snön ska försvinna utan för att det är ljudet av att våren är på intågande.

Snart ska jag rota fram min solstol och sätta den i mitt solhörn där jag sitter och gottar mig och lapar sol hela underbara våren.




Bilder efter min och Leohs morgonpromenad, storasyrran villa sitta kvar i pyjamas och mysa i soffan så det fick bli en kort sväng i kvarteret.

Sitter här i vår inglasade matplats, det är så varmt av solen så jag var tvungen att öppna dörren, bara fågelkvitter och takdropp hörs då ett barn är i skolan, ett barn är hos en kompis och en ligger ute och sover...virknål eller symaskin det är frågan! :)

Håller på att virka en uggla till en liten nybliven ettåring, men det kliar i fingrarna att ta tag i de finaste kökshanddukar från Hemtex jag köpte i lördags, tänkte de skulle få bli finfina kuddöverdrag till soffan...håll med om att de är vackra!


På återseende!




1 kommentar:

  1. Så härligt och jättefina bilder. Ja det gäller att passa på och bara njuta av solen. Då längtar man verkligen efter vår.

    Kram Josefin

    SvaraRadera