söndag 8 april 2012

Finurlig påskhare! ;)

Igår funderade och spekulerade barnen om påskharen verkligen skulle komma med några påskägg i snöyran.
Jag kan enligt en säker källa berätta att påskharen verkligen fick gnugga geniknölarna för att hitta på ett sätt utan att lämna några synliga spår :) 
Plötsligt stod det en kvast i brevlådan med ett litet meddelande i.
Åh så spännande att läsa ledtråden på kortet.
Vart finns det ett litet hus vid skogens slut???
Noah kom efter en stunds funderande på att det skulle kunna vara lekstugan.

Med ivriga steg och glädjetjut sprang de till lekstugan för att se om det fanns några ägg gömda där.

Se där ja vad påskharen kan finurla trots lite snö på påskafton :)

Äggen innehöll både godis och lite småsaker som barnen gillar.

Alla nöjda, alla glada!
Snön ligger fortfarande kvar på marken idag, men solen skiner så jag tror att jag ska gå ut och sätta mig i mitt solhörn och lapa sol en stund medan Leoh sover.

Hela familjen har tänkt hitta på något sen, men vi vet inte vad så det återstår att se.

Vad ska ni hitta på idag?

Påskkramar Caroline







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar