tisdag 3 april 2012

Påskparad!

Jag ääälskar högtider och traditioner och tycker det är viktigt att bevara dessa.

Det är roligt att pynta och fixa lite extra och jag gör alltid något speciellt till och med barnen vid olika högtider;
julpyssel och bakar, fixar halloweenfest med spökrunda med reflexer och ficklampa, barnen hänger upp strumpor till trandagen, gör påskpynt med barnen och fixar runda i skogen märkt med fjädrar som leder till påskägg osv. osv.

Jag tycker allt sånt här är superskoj och kan helt enkelt inte låta bli.
 Inga traditioner utan det lilla extra roliga :)

Påsk är ju jättekul och mysig och vi gör alltid påskpyssel och dekorerar huset med blommor, påskris, tuppar, hönor och harar mm.

Barnen älskar det lika mycket som jag, mer till och med :)

Här är vår lilla samling gjorda av gamla toarullar, visst är de charmiga!
I år står de uppställda på öppna spisen i en färgglad påskparad.




Jag blir alldeles lycklig och varm när jag tittar på dem.

Kram Caroline*


I love traditions and for easter we always make easter crafts. For a few years we have made rabbits and roosters from paperrolls and this year they are standing at the fireplace in a coulerful row.
Aren´t they lovely?






2 kommentarer:

  1. Vilket fint påskpyssel! Va duktiga de är :) Ha en riktigt glad påsk med många fina traditioner. Clara ska få gå påskkärring för första gången imorrn och har fått ritat (färglagt) påskkort i en vecka nu för att få ihop några :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej alltid lika roligt när du tittar in och skriver en rad!
      Hoppas Clara tycker att det är kul att gå påskkärring, det blir en fin tradition varje påsk och det brukar vara uppskattat bland familj och släkt när det tittar in en liten påskkärring och påskgubbe och dessutom få ett fint kort.
      Glad påsk till er också :)

      Kram Caroline

      Radera