onsdag 27 juni 2012

Projekt på G...

Japp då var projektet med linneskåpet och skrivbordet i full gång.

Inuti linneskåpet, på insidan av dörrarna och i botten på lådorna har jag
 tänkt att sätta en fin tapet.

Kanske blir det tapet på insidan av skrivbordsdörrarna också så möblerna går i samma stil.


När jag köpte möblerna på blocket i våras fattades det en knopp på
 ena lådan, vilket var synd.
Idag när jag öppnade lådorna för första gången så ligger  den saknade knoppen där
...gissa om jag blev glad :)

Jag har börjat med insidan på möblerna för att jag har lite
beslutsångest.
De är så fina som de är mot de vita väggarna och M vill helst att vi behåller
dem som de är. Tanken var ju att måla dem vita, men nu vet jag inte.
Jag har googlat lite på möbler som blivit tapetserade och det blir såå fint och då
 ska nog möblerna helst vara vita på utsidan också.


Hjälp! Vad tycker du?


Nu lämnar jag penseln inomhus, för solen har spruckit igenom molnen så nu
drar vi till poolen.

Ha en härlig onsdag!

Ps. Rösta gärna på mitt bidrag i Sveriges charmigaste hem :)

8 kommentarer:

  1. Hej! Vilka fynd du gjort...eftersom jag ääälskar vitt hade jag nog målat i vitt eller ljust grått...om du går in på min blogg så har jag ett inlägg där om ett ekskåp jag målat i ljust grått det blev jättesnyggt! Ha en fin fortsatt vecka kram från Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag kolla på då.
      Fynden är faktiskt gjorda på Öland ;)

      Kram!

      Radera
  2. Så fina möbler! Och jag förstår din velighet, hade samma beslutsåbgest med en tallrikshylla som jag fick av min mormor som de har haft så länge jag kan minnas. Vi satte upp den utan att måla den och än är den omålad. Den bryter av så fint mot det vita och matchar köksbänken. Ibland tänker jag att jag vill göra den vit men så blir det ändå inte så för att jag inte kan bestämma mig.

    Kör insidan först du så hinner kanske beslutet landa :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fint skåp du har hittat! Något sådant skulle jag vilja ha till vår hall på övervåningen! Såg att du hittat blåbär redan, här har de precis börjat blomma! Ha en skön dag - kram Ewa

    SvaraRadera
  4. Sånt är alltid svårt.. Det finaste tycker jag blir när man blandar. Hemma har jag målat möbler vita och i andra färgen med för den delen fast någta möbler ha fått vara kvar precis som dom är. En fin trämöbel kan bryta av så fint emot de vita också! Tapetsera inuti kan du ju göra fast att du inte målat den :)
    Kram
    Evelina

    SvaraRadera
  5. Åh gud så vackert. Hmm jag tycker du ska måla vitt, men samtidigt var det väldigt vackert som det är också. För min egen del så brukar jag vänta nåt år med sånna stora möbler och känna efter länge om jag verkligen vill ha det vitt. Oftast blir det vitt, men då har jag alla fall tänkt mig noga för och är helt säker på att det är vad jag vill ha. Liksom lite svårt å få tillbaka orginalfärg när man varit framme med vit färg, hihi.

    Vackra bilder från åkern i inlägget ovan, du är duktig med bilder vännen.

    Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar mina bilder. För utom familjen är fotografering min passion i livet så den kommentaren värmer extra:)

      Ha en bra helg!

      Kram

      Radera
  6. Jättefint skåp! Jag såg ett liknande skåp som var målat i ljust pastell rosa, helt underbart! Men rosa kanske passar bäst i ett barnrum och skåpet är fint precis som det är, men jag hade nog valt att måla det ljus ljust grå alt råvit. Spännande att få se vad du väljer!!! Fina bilder tar du oxå!
    Lycka till!!

    / Pia Andbäckens Hvita

    SvaraRadera