onsdag 22 augusti 2012

Vid min ytterdörr...

Hu så många dagar utan att sköta om lilla bloggen.
Här kommer ett smaskigt livstecken.

Igår var en riktig flänga-runt-dag.
När jag kom hem från Kalmar (hämtade något alldeles speciellt)
 stod det ett litet spann fullt med blåbär vid vår ytterdörr.
Vad gulligt!
Jag har mina misstankar om vem det är :))

Idag har det regnat i omgångar så jag har passat på att använda en del av bären
till att göra kladdmuffins med blåbär och vit choklad...en riktig höjdare!




Som vanligt har jag använt det bästa receptet på muffins
 ur boken Sju sorters kakor. 

100 g smör
2 ägg
2,5 dl socker
1 krm salt
½ tsk bakpulver
1 ½ tsk vaniljsocker
4 msk kakao
2 dl mjöl

Smält smöret och blanda ihop alla ingredienserna. Tillsätt bär och choklad.
Fördela smeten i formarna.
Grädda i ca 7 min i 200 grader.
Ta ut dem i god tid för att få dem kladdiga inuti.

Hoppas det smakar!


Kram Caroline*

Ps. När jag redigerat färdigt bilderna ska jag visa vad det var för speciellt
som jag var i Kalmar och hämtade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar