tisdag 11 september 2012

Nu börjas det...

...förkylningstiderna alltså!
 
Vad jobbigt det är när man inte känner sig pigg, men vardagslivet ändå måste funka.
Huvudet känns som om det var fyllt med bomull, men barnen måste till skolan
 och lillen måste underhållas. (tur han sover en stund på fm)
 
En välförtjänt fika och powernap i sängen gjorde i alla fall under igår för
 idag mår jag mycket bättre...tjohoo!
 
Fika kan då råda bot på det mesta ;))
 


Olivträdet har fått flytta in med förhoppning att det ska överleva.
Mina två förra dog under vintern :(
 
Kanske har ni läsare några bra olivträdsöverlevatips?
De mottas med glädje :)
 
Kan de behandlas som en vanlig krukväxt eller måste de
stå svalt och vattnas yttepyttelite?
 
Nu mot sångstund med lilleman...ännu en ljuvligt, solig septemberdag :)
 
Ha det bäst du fina, och tack för titten!
 
Kram Caroline*
 

3 kommentarer:

  1. Vem skulle inte bli piggare av en powernap i det där fantastiska sovrummet! Vi önskar en fin dag! Kram emelie och elin

    SvaraRadera
  2. Så mysigt du har de i sovrummet, en posernas där kan jag verkligen tänka mig att de gör susen!
    Jag hade ett olivträd som klarade av förra vintern, läste tips om att man skulle ha en ljusslingan i det, de skulle stå ljust och svalt o vattnas någon gång då och då. Jag földe detta, olivträdet stod i ett dragit hörn i köket och klarade hela vintern. Lycka till!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Fint med olivträd hoppas det klarar sig!!
    Kram

    SvaraRadera