tisdag 30 oktober 2012

När vardagen aldrig infinner sig!

 
 
Hej alla fina!
 
Här lever vi inte livets glada dagar om man säger så.
Just nu är jag hemma med lilleman på permission från
sjukhuset tills imorgon.
 
På något sätt skadade lilla älsklingen sin ena tå och fick en infektion.
På lördagskvällen såg vi ett rött streck på fotryggen och åkte in till barnakuten
 med misstänkt blodförgiftning.
Blodproven visade att han fått bakterier i blodet och att han behövde
 antibiotika intravenöst, vi blev inlagda.
 
Inte roligt alls att vara på sjukhus och se sin lilla ängel lida när de sticker honom
 och när man behöver väcka honom mitt i natten för att sätta en ny
kanyl när den gamla gått sönder.
Mitt mammahjärta har brustit mer än en gång kan jag säga.
 
Idag kunde vi  i alla fall plocka bort kanylen och övergå till flytande antibiotika
 istället, vilket betyder att lillen mår mycket bättre :)
Förhoppningen är att vi blir utskrivna imorgon.
 
Nu har det varit alldeles för mycket tråkigheter, vardagen infinner sig
aldrig med jobb och förskola.
 
Idag kan man verkligen säga att vi uppskattade att få komma hem
 till vårt älskade hem och vår älskade familj.
 
Längar efter min mjuka, sköna säng! :)
 
På återseende!
 
Kram Caroline
 

3 kommentarer:

  1. Nä men fy så jobbigt, stackars lilleman! Hoppas att han snart blir pigg, kry och sprallig igen!
    kram på Er!

    SvaraRadera
  2. Usch vad tråkigt! hoppas att ni snart får komma hem.
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  3. Åh fy va läskigt..!
    Hoppas han är piggare nu!
    Så fint du gjort med stjärnan o slingan!

    Ha det bra!

    Mvh Liza

    SvaraRadera