måndag 19 november 2012

♥ Huseby julmarknad ♥

Så kom dagen jag längtat efter.
Dagen då jag äntligen skulle få sätta fötterna på Huseby Bruks mark
 och den årliga julmarknaden. :)
 
Mannen och barnen lämnade jag hemma och tog med mig mamma och kameran.
 
Bered dig på en bildkavalkad...
 
Bara att få gå här och strosa i denna magnifika miljö var fantastiskt.
Perfekt miljö för en mysig julmarknad.
De vackra husen, forsen, vattenhjulen som snurrade, broar kantade med
 lysande julgranar och massvis med marschaller fixade stämningen.




En charmig gammal lanthandel...mamma blev lite nostalgisk :)
 
 


 
 


Ett litet axplock av alla små bodar som stod längs vägen.
Även inne i de stora byggnaderna var det försäljning.
 
Det är helt fantastisk vad många kreativa människor vi har runt om i landet.
Det fanns julbockar, kransar, trasmattor, korvar, godis alla slag, svagdricka, tomtar, fårskinnstofflor, fårskinn, smycken, ljuslyktor, dockkläder, salvor, änglar, väskor, barnkläder, ostkaka, ostar, bröd, blommor, glas, konstsmide, keramik mm, mm.

Slottet på Huseby bruk.



Vid skymning var det så vackert med alla tända ljusslingor och marschaller,
julstämningen infann sig helt klart.
 
Är så nöjd över utflykten och med mig hem fick jag en korv, godis och fina småsaker.
 
Huseby I`ll be back!
 
Kram Caroline*
 


1 kommentar:

  1. Oj, vad härligt det ser ut att vara. Där skulle jag också vilja gå och strosa några timmar. Det är så viktigt med miljön för en julmarknad

    Kram Teres

    SvaraRadera