måndag 18 mars 2013

Påskpyssel/ Easter DIY

Hallå där!
 
Ny vecka och jag var tillbaka på jobbet idag. Skönt med rutiner igen även att
det var superjobbigt att lämna lilleman på förskolan idag.
Han har inte varit där på två veckor så det var ju inte konstigt att han var
jätteledsen idag när jag lämnade honom. :(
Hoppas det går mycket bättre imorgon.
 
 
Helgen bjöd på lite roligt påskpyssel.
Jag blev lite inspirerad av en girlang som jag såg på Indiska för lite sen.
Dottern och jag letade fram massor av färgat och mönstrat papper.

Jag ritade några mallar som föreställer ett ägg, en höna och en kanin.
Vi klippte ut två av varje figur för att kunna limma ihop dem med tråden emellan.
Ett jätteroligt och enkelt pyssel att göra med barnen nu till påsk.
 

Längst ner gjorde jag en liten tofs av garnet och trädde
på några pärlor för att få lite tyngd i girlangen.

Den blev väldigt söt och dekorativ nu till påsk.
 
Vill man inte gå helt crazy, bananas i färg och mönster kan man ju välja att
 göra en girlang i lite mer diskreta färger eller i vitt eller svart.
 
Bara fantasin sätter gränserna!
 
Lycka till!
 
 
Kram Caroline*
 

2 kommentarer:

  1. Såå fiiint!

    Vad pysslig du är...får ju ångest :-) nävars men det ser så mysigt ut.

    Underbara mönster...

    Ibland är det struligt att göra inlägg här hos dig, vet inte varför... bara så du vet att ibland försöker jag men så går det inte :-(

    Jag förstår att det är tufft att börja lämna på dagis...en ny tid som väntar men det är bra den med.

    Stor kram till dig!

    Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin för fina ord.
      Jag är en riktig pysselfantast faktisk och såhär till högtider är det ju extra roligt att pyssla med barnen.

      Vad tråkigt att det strular med att göra inlägg, hoppas inte alla har samma problem. Undrar om man kan göra något åt det?

      Kramar Caroline

      Radera