fredag 21 mars 2014

Vårigt pyssel...

Jag brottas just nu med en seg och långdragen förkylning.
Jag är trött och huvudet hänger inte riktigt med.

MEN
Idag blev jag såå sugen på att sätta händerna i något
 pyssligt när jag kom hem efter jobbet. 
Det fick bli ett litet arrangemang med lite vår och påsktema.


Jag flätade ihop en liten krans av björkris som blåst ner,
 sen virade jag en murgröna runt den. Murgrönans stjälk
 är nedstucken i en liten glasflaska för att den ska
 hålla sig grön och fräsch.

 

Ur påsklådan letade jag fram ett par påskägg jag klätt med tidningspapper och gutesnöre, några fjädrar och en höna.

Nu känner jag mig lite bättre, men framför allt lycklig.
Det är så skönt att få koppla bort världen en stund.


Önskar er en riktigt härlig fredag!

Vi ska äta mat hos goda vänner och bara njuta av ledigheten.

Kram Caroline*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar