fredag 4 april 2014

Övervåningen tar form...

V I T T var det här!

Underbart, ljuvligt vitt och ljust!
Bye, bye bastu!

Jag tror jag hamnat i himmelriket, skulle gärna 
flytta upp hit, men detta är barnens övervåning.
Här nedan kommer två bilder från hur det såg ut 
innan jag fick fatt i målarpenseln. ;)

Här uppe var det en salig röra av leksaker, soffa och bord förut.

Nu ska här bli ordning och reda!

Vy mot dotterns rum.
Till vänster om dotterns dörr kommer datorn stå.
På väggen med elementet vill jag ha ett stort gammalt skåp
till lego och utklädningskläder. Skåpet står ännu att finna.

Vy mot trapphuset.
Stora sonen fick ta den lite större soffan, och hans lilla 
bäddsoffa passar perfekt här under snedtaket.



På denna vägg med snedtak har jag tänkt att vi ska 
bygga en platsbyggd garderob där man kan få in mycket
 av leksakerna, spel och en tv.

Det är lite klurigt att få till det i det sneda taket.
Vi ska bygga dörrarna i råspont, vi får se hur vi löser det.


Ha nu en riktigt mysig helg!

Kram Caroline*








2 kommentarer:

  1. Å vad snyggt det blev .Ja vitt tröttnar jag nog aldrig på .Ha en trevlig helg .Kram Rita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rita! Nej vitt tröttnar man aldrig på. Lite jobb kvarstår dock med den platsbyggda förvaringen. Vi får se hur det går.

      Ha en fin helg! Kram Caroline

      Radera