onsdag 20 augusti 2014

Att dekorera till vårt bröllop...

Flaggan är hissad för vår jubilar, tror gästerna i alla fall! ;)


Tänk, idag har vi varit gifta i en vecka.
❤️
Vilken rolig, spännande och magisk dag!
Vi valde att ha vårt lilla bröllop hemma i trädgården
och dekorera i vitt.

Jag var runt i många roliga affärer och letade 
efter saker att dekorera med.
Det mesta är köpt på Ikea, Lagerhaus, TGR och Panduro.

På altanen hängde jag upp vita tyllgardiner från Ikea.
Jag sydde vimplar av en gammal trasig linneduk och till 
dukar på borden köpte jag billiga lakan också från Ikea. 

På glasen satte jag en vit spetstejp från Panduro och en
 liten rosett av jutesnöre.
Besticken är först inlindade i en vit servett och sedan 
i ett tårtpapper jag köpt på TGR. Dessa fick också 
en rosett av jutesnöre.

Tyllgardinerna fick också en rosett av jutesnöre runt sig. 

Vid varje längd knöt jag fast en liten glasvas från 
Lagerhaus att sätta en ros i.


Varje stol fick ett vitt överdrag, ett örngott med ett
 sidenband runt sig.

På planteringsbordet dukade vi upp med champagne och 
chokladdoppade jordgubbar.


Psalmen vi skulle sjunga klippte jag ut med en mönstersax 
och limmade upp på ett vitt papper. Längst upp gjorde jag
 två hål med en hålslagare där jag knöt fast ett jutesnöre. 

Av resterande tårtpapper gjorde jag en vacker 
och romantisk vimpel.

Av billiga glasburkar från Lagerhaus och ståltråd 
gjorde jag ljuslyktor.

Pergolan där ceremonin hölls är gjord av två långa 
korintgrenar från skogen och en gardinstång
 med våra sovrumsgardiner. ;)
Framför varje gardinlängd ställde jag en stor, gammal 
glasburkar med löv och bollhortensia.
Bänkarna som gästerna satt på är inklädda med lakan från
 Ikea och ett jutesnöre för att hålla tyget på plats.

Det var tur att jag hade en bild i mitt huvud om
hur allt skulle se ut för det blev lite tajt med tid
när vi kom från fotograferingen.
40 minuter innan vigseln så var ingenting färdigt. 
Alla i hela familjen hjälptes åt att duka, dekorera 
och sätta upp pergolan.

Tänk så fint det kan bli med lite vitt tyg
och billiga detaljer.

Min fina, enkla klänning är köpt på Bubbleroom.


Always and forever...


Stor, varm kram till er!
C



1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott, så fint ni/du hade gjort det! Enkelt men ändå jätte fint, precis i min smak!
    Ha det bäst!
    Kram Amie

    SvaraRadera