torsdag 20 november 2014

Advent är på intågande...

Hej vänner!

Hu vad jag är trött på detta gråväder!
Nu börjar i alla fall adventstiden närma sig och 
jag har börjat vinterpynta med lingonriskransar, 
hyacinter och minigranar i glasburkar.
Ljusen går åt som smör i solsken.

Ute på verandan har jag dekorerat med lyktor,
 granris och kottar av olika slag.
Ljusslingan, som går på timer har fått börja lysa 
nu när mörkret sänker sig om eftermiddagarna.
Jag har snott den runt den stora stjärnan av grenar 
som jag gjorde förra vintern. Snart ska jag klä
 in verandans räcke med granris som jag alltid gör och då
 ska ljusslingan få vila där istället.

Jag har redan julkänslor och gör allt för 
att behålla dem. :)
Här spelas julmusik i tid och otid, det pysslas och bakas.

Idag har jag tankat julinspiration och unnat mig en rejäl
 adventsfika med pepparkakor, saffranslängd och mina 
hembakade saffransbiscotti med mandel och vit choklad.

 Jag väntar med adventsstjärnor och ljusstakar till nästa
 helg när det är första advent. Det känns extra magiskt
att tända dem för första gången på morgonen när hela 
familjen äter frukost tillsammans och julmusik spelas
 lite svagt i bakgrunden.
Tomtarna får allt hia sig liiite. :)

På lördag ska jag besöka Kläckeberga julmarknad och 
på söndag är det julskyltning i vår lilla köping. 
Det ska bli såå mysigt!


Ha det riktigt bra nu, vi syns på Instagram!
Kraaam!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar