söndag 21 december 2014

Stora julbakardagen...

När fjärde ljuset brinner...

Nu börjar det dra ihop sig till jul.
Vi har redan gått på jullov och det är en härlig känsla 
att veta att en lång ledighet med massor av mys med familj
 och vänner ligger framför oss.
Lugnet börjar lägga sig nu och barnen hittar på roliga saker
 tillsammans alla tre.

Igår hjälptes vi åt med den "stora" julstädningen och 
efteråt belönade vi oss med att äta på restaurang.

Vi lägger inte så stor vikt vid städning just till jul
 som min mormor och mamma. Min mormor brukade komma hem
 till oss och torka tak och inuti alla köksskåp. 
Själva nöjer vi oss med en vanlig städomgång och att 
lägga tillbaka alla förrymda saker på sin rätta plats.
 Bara det tar tid vill jag lova. :)

Idag har vi haft "stora" julbakardagen. 
Vi valde några julkakor som min mormor bakade när jag
 var liten och som barnen älskar. 
Det blev kolasnittar och julstjärnor som barnen bakade.
 Jag bakade en saffranskaka och så kokte vi lite knäck med polkagrissmulor uppe på.

Mormor Ullas kolasnittar.

Mormor Ullas julstjärnor med hallonsylt och pärlsocker.

Nu ska jag lägga mig raklång på soffan och vila min onda rygg.
Min buktande disk vill aldrig ge med sig.

Ha en riktigt mysig kväll dan före dan före dan före dopparedan! :)

Kram Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar