måndag 14 november 2011

Bland mossa, lingontuvor och fikakorgen i högsta hugg!

Idag tog jag med mig barnen till skogen för att plocka mossa och lingonris innan det kommer snö, tänkte jag skulle vara ute i god tid i år nu när jag ändå är mammaledig.


Det var nästan lite trollskt när solen lös genom träden

Många fina nät fanns att beskåda


Självklart var fikakorgen packad med varm choklad, fikabröd och frukt.

Vi hittade oss en riktigt skön och solig plats att sitta på.

Precis som många andra så känner även jag hur julkänslorna kommer smygande :))
Igår när vi var i Kalmar fick inte bara en, utan två helt underbara lyktor, fyra vita hyasinter och den mjukaste pläd med tillhörande kuddar följa med hem. Allt till jullullandet som snart kan börja. Inte långt kvar till 1:a advent nu :)

Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar