onsdag 16 november 2011

Familjens minsta fotograf!

Vi är ofta ute i naturen, vi har vattnet och skogen runt husknuten och nästan alltid är kameran med. Jag älskar att fota, mina vänner kallar mig för "Conny Bremer", vilket är en pensionerad känd fotograf i vår kommun som alla barn blev fotade av när jag var liten. Mitt fotande smittar så klart av sig på barnen, de är vana att stå framför kameran båda poserandes och spontant. Nu när de börjar bli lite större finns de allt oftare bakom kameran också, vilket resulterar i att jag hamnar framför kameran. Ibland blir jag riktigt överraskad över vilka fina bilder de tar. Bilden på mig och Leoh överst i bloggen har tex Noah tagit. Dessa bilder har Millah tagit:

Idag har Leoh och jag varit på babyrytmik för första gången. Han tyckte det var jätteskoj, han skrattade hela tiden när vi sjöng och dansade så det ska vi absolut prova på igen.
För övrigt står det lite still på byggfronten. I söndags la Magnus ut syllet så just nu väntar vi på att vi får åka och hämta virket till bjälklagret, väggarna och taket. På fredag ska detta tydligen ske så i helgen lär det vara full aktivitet både ute på bygget och inne i köket för det lär väl gå åt en del mat :)

Nu ska jag passa på att binda några lingonkransar innan lillen vaknar och det är dax att hämta Millah från förskolan.

Kramar...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar