fredag 4 november 2011

In i höstdimman...

Hej idag är det fredag, men det känns som lördag för hela familjen är ledig. Magnus och min pappa, hustomten grejar med utbygget. Grunden putsas färdigt och det läggs drenering innan det är dags att ösa igen runt om grunden. Nästa steg blir att hämta virket och påbörja bjälklaget till golvet.

Leoh och jag har varit på en liten promenad, idag är det ruggigt och väldigt dimmigt ute. Hade det varit sol skulle jag egentligen vara ute och räfsa löv för nu har nästan alla löv trillat ner och ligger som ett tjockt täcke på gräsmattan, men just nu är de tunga av all fukt så jag stannar hellre inne. Tänkte jag skulle försöka mig på att göra en ny och riktig header till bloggen, men det verkar lite knepigt att få in den i bloggen. Jag ska verkligen försöka och på internet kan man ju hitta det mesta i beskrivningsväg så jag ska nog lyckas!

Nu ska Millah och jag plocka fram vårt halloweenpynt och göra huset lite läskigare, imorgon bär det av till halloweenfest och alla är tvungna att vara utklädda...det blir spännande!

Senare när det börjar skymma ska vi åka till kyrkogården och tända ljus på barnens farmors grav, det brukar vara väldigt fint med alla ljusen i mörkret och så blir det en stund att minnas.

Bjuder på lite höstbilder




Ikväll ska vi bada i tunnan, perfekt väder för det. Mössan på...barnen längtar!

Kramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar