torsdag 19 januari 2012

Hjärtegrynet 6 månader...

Så ännu en milstolpe nådd...idag blir vårt hjärtegryn och minsta älskling 6 månader! Tänk att för ett halvår sen låg vi på BB...

Du älskade unge, du växer så fort! När jag ser in i dina mörka ögon och snosar på din varma kind vill jag hålla dig i mina armar för all framtid. Du fyller mitt hjärta med varm, öm, oändlig kärlek...jag kommer alltid finnas vid din sida! 

Detta var vi naturligtvis tvungna att fira med tårta, som visade sig vara olycksbådad!



Jag brukar alltid göra barnen en motivtårta när de fyller år så idag tänkte jag att Leoh skulle få sin första även att han inte fyller 1 år, men ingenting blev riktigt som jag tänkt mig...
Motivet jag valde var en uggla och när den var färdig och jag skulle skriva Leohs namn i choklad och sätta på tårtan sprutade det och kladdade ner ugglan...tårtlocket gick sönder när jag skulle lägga det på tårtan... när jag skulle lyfta upp ugglan och montera den på tårtan hade den fastnat på tallriken så den gick sönder...när jag väl fått loss ugglan och lagt den på tårtan och reparerat den så att den såg hyfsad ut kom Noah med Leoh som grabbade tag i tårtan och marsipanen och det blev ett stort hål, fram med ny marsipan för att lappa över...när jag precis är färdig med tårtan kommer barnens farfar med... SEMLOR!

 Ingen perfekt tårtbakardag precis!

Som tur var, var den jättegod; gjord på ljus tårtbotten, fylld med choklad- och hallonmousse med färska hallon i varje lager.

Vi fick ringa in mina föräldrar också för att hjälpa oss att äta upp lite av godsakerna :)

Leoh fick faktiskt provsmaka sin lite tilltufsade tårta och smackade välbelåtet!

Nu sussar han sött vår lille prins, förhoppningvis några timmar till så hans rätt trötta mamma får vila sig hon också...imorgon är en annan dag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar