fredag 25 maj 2012

När bygglusten faller på! / Bluesfestival

När Leoh och jag kom hem från en underbar morgonpromenad igår föll
helt plötsligt en skaparlust över mig.
M håller på att sätta locklist på fasaden på utbygget så här ligger en hög med
lister redo att användas :)
Varför inte förgylla trädgården med ett par stegar?


Självklart fanns min lilla hjälpreda till hands för råd och tips ;)

 En muta i form av ett litet kex så lilla mamman kunde måla ifred.

Tada... klar att användas. Nu fattas bara en vacker klätterväxt,
kanske en klematis eller luktärtor.

~ * ~

Så var det fredag och idag börjar Mönsterås Blues & Roots Festival för 19:e året i rad, Sveriges trevligaste festival.

Nu blir det folkfest utan dess like med musik i varje gathörn, picnic i kyrkparken, glada människor, mat och öltält i det klassiska bluesvädret; strålande solsken. Dags att skaka loss bluesrytmerna :))

Artisterna kommer från många olika delar av världen bl.a. från Sverige, Usa och Indien.

Ikväll ska jag återigen träffa mina bluessisters som jag gör varje år, med undantag från förra året när jag var med bäbis :)
Jiiihooo! Det blir skoj som vanligt...längtar!

Ut på galej...undrar vad jag ska ta på mig...bäst att inspektera garderoben :)

Ha en underbar fredag i solen!

Kram Caroline*






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar