söndag 20 maj 2012

Upp som en sol ned som en pannkaka!

I torsdags började vi packa  nya husvagnen för vår premiärtripp
 tillsammans med två andra familjer.
Fredag förmiddag gled vi förväntansfulla och glada i hågen iväg mot
Öland och Borgholm.

Väl framme och iordningstadda lade sig "lugnet", solen sken och barnen
fikade, lekte och spelade fotboll medan vi vuxna lutade oss tillbaka
 och njöt av att vara på minisemester.

(Än så länge frid och fröjd!)

Vi tog en sväng upp i Borgholms centrum där jag bl.a. besökte den nya
 inredningsbutiken Rosa Huset Inredning som ligger vid torget.
Bara jag kom innanför dörren smalt mitt hjärta en smula och med ett leende
 gick jag sakta runt i affären och tittade på alla fina saker. 
Efter ett varv med lite saker i min famn var jag tvungen att fråga om jag
fick ta några bilder vilket var ok så imorgon tänkte jag visa dem.
(Än så länge frid och fröjd!!)

Vi fortsatte mot Ebbas café där vi parkerade oss i solen på innegården
för att avnjuta god mat.

(Än så länge frid och fröjd!!!)

Tillbaka på campingen tog Millah och jag en tur ner till havet.


En härlig stund i solen med klättring, badning av fötter och stenkastning.
(Än så länge frid och fröjd!!!!)

Eftersom vi alla struntat i att sätta upp något förtält gick vi in i husvagnen
rätt tidigt och tittade på tv och spelade Uno tillsammans med barnen.

Solen sänkte sig över solens och vindarnas ö och jag var tvungen att föreviga
 denna makalösa solnedgång medan jag tänkte på och gladdes över
vilken underbar dag vi haft.
Där på andra sidan Kalmarsund bor vi :)

(Än så länge frid och fröjd!!!!!)

När jag återvänt efter mina kvällsbestyr har barnen lagt sig och
M mår plötsligt illa.
Efter ett par timmar är kräksjukan ett faktum och inte bara för M, även vår
stora son insjuknar framåt midnatt. Stackare! 
När man är sjuk vill man bara vara hemma!
Fram med kräkhink och papper!
De små barnen sover som stockar genom hela natten medan vi andra tre inte
 får en blund förrän framåt småtimmarna. Jag var livrädd för att tjejan också
skulle vakna och kräka ner hela husvagnen, men än till denna dag har
vi tjejer klarat oss. (ta i trä)

Semestern gick
"Upp som en sol, ner som en pannkaka!"

Det blev att bege sig hemåt en dag tidigare.

Barnen blev lite besvikna, även den sjuka, men det kommer fler turer med
husvagnen och vi får vara glada för den sköna fredagen som vi fick på Öland.

Idag mår alla bättre, men sömnbristen sitter i ZZZzzzz.

Ps. Imorgon blir det bilder från Rosa Huset...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar