lördag 25 augusti 2012

Om att engagera sig...

Idag är jag stolt!
 
Min syster är en entreprenör, initiativtagare och själasörjare.
 
18 miljoner människor lider av hungerkatastrofen i västra Afrika: Burkina Faso,
Gambia, Mali, Mauretanien, Niger, Senegal och Tchad. En ovanligt tuff
torkaperiod, en regnperiod med otillräckligt med nederbörd efter det och
angrepp av gräshoppor och andra insekter har gjort att skördarna har slagit fel.
 Det råder brist på både utsäde och foder till boskapen, och människor plågas
 av hunger.
 
Min syrra och hennes man som kommer från Senegal och har sin familj
där brinner extra just för detta område...varför stå bredvid
och bara titta på när människor, framför allt barn svälter...istället
 drog de igång en insamling tillsammans med Rädda barnen
och Röda korset idag.
 
Alla fantastiska människor som gjorde dagen möjlig har skänkt priser och
jobbat helt ideellt idag.
 
Dagen har innehållit musik, dans, clowner, hoppborg, fika och ansiktmålning
 för att bara nämna något.
Alla pengar som insamlingen bringat går oavkortat till
Rädda barnen och Röda korset.
 
14 360 kr istället för 0 kr är verkligen helt fantastiskt!
 
Och jag har varit och dragit mitt strå till stacken :)
 

 
 Tack för en härlig dag!
 
 
Caroline*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar