söndag 22 september 2013

Höstfägring...


 
Ok nu känner jag mig heelt redo för hösten.
Jag har alltid lite svårt att släppa taget om sommaren
och det känns alltid vemodigt att den är över såå fort.
 
Nu har tanken om att hösten faktiskt är här sjunkit in,
och jag välkomnar den med öppna armar.
 
Luften är hög, naturen börjar skifta i de mest
underbara färger, tempot sjunker och soffmyset med
 tända ljus blir ännu mysigare.
 
 
Hur underbart är det inte att ta på sin tjocka
stickade tröja och en scarf och gå ut i skogen och
 leta lite fina naturskatter att ta med hem. 
Lilleman och jag samlade våra korgar fulla.
 
 
Vi hittade äpplen, nypon, mossa, blåbärsris, ljung,
oxelbär, rönnbär och kottar.
 
Resultatet blev två höstiga kransar, varav den
till höger blev en present till en fin vän på födelsedagen.
 
 
Den andra kransen får pryda ytterdörren.
 
Hoppas ni också njuter av hösten!
 
 
Kram Caroline*
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar