söndag 6 oktober 2013

Cykelfest...

 
Höstens höjdpunkt i byn måste väl ändå vara cykelfesten.
Jag gillar verkligen konceptet att cykla runt till
 kända och okända för att äta gott och umgås.
 
Vi tog det rätt lugnt med fejandet här hemma, vi lever
ju ändå lite i byggkaos sen fönsterflytten.
Men visst vill man att huset ska vara tipp topp denna dag.
Det städas nog rätt friskt runt om i stugorna. :)
 
Jag och dottern tog oss i alla fall  en snabbis in
till höstmarknaden mitt i stöket och gjorde världens
efterlängtade loppisfynd...snacka om ödet!
Mer om detta i ett annat inlägg längre fram.
 
I år fick vi äran att bjuda på huvudrätt.
Jag tycker det är roligt att få duka fint för gästerna,
självklart åkte den vita duken fram.
Dukningen blev höstinspirerad med ett ljusarrangemang
 på mitten av bordet.
 

Vi bjöd på fläskfilégryta med champinjoner, paprika
soltorkade tomater och dijonsenap. För att sätta lite
extra piff kryddade jag med cayennpeppar. Som tillbehör
 hade vi färsk bandspagetti, sallad och vitlöksbröd. 

Det var verkligen en lyckad kväll med många
skratt och seen efterfest med disco. :))
 
Nästa år är vi ett par av tre som anordnar cykelfesten,
det ska bli väldigt spännande. Hoppas vi får ihop det! :/
 
 
Hoppas ni haft en ljuvlig höstdag idag!
 
Kram Caroline*
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar