onsdag 9 oktober 2013

Det var ödet!

När vi byggde ut vårt hus förra året satt det
ett fönster på gaveln, ett fönster som vi har tänkt
att flytta till en annan vägg i samma rum.
 
I helgen blev fönstret flyttat och det blev byggkaos och
 spån överallt. Mycket passande till cykelfesten
som var nu i lördags. Tur vi inte skulle sitta i
vardagsrummet utan i matrummet intill köket.
 
När vi väl höll på att flytta fönstret väcktes en liten idé
 om att sätta i en gammal fönsterbåge där det flyttade
fönstret satt. Alltså blir det fönster mellan
det ursprungliga huset och utbyggnaden. Jag började
leta på Blocket, Tradera och nätet utan resultat. :(
 
Mitt i cykelfest-stöket tog dottern och jag oss en sväng
till marknaden 1 mil bort. Vi gick och strosade i snabb
takt för att komma hem i lagom tid igen till att laga maten,
 lämna bort barnen och göra mig i ordning. Vi gick bort
mot en loppis i ett gammalt hus och där utanför stod
 ett litet vitt gammalt fönster. Jag frågade om han hade några större för det var det jag var ute efter egentligen.
Följ med in ska du få se jag har hela vinden full
av fönster, sa han. Mitt hjärta började bulta rätt snabbt.
 
 
Hem kom jag med tre gamla fönster, helt av en slump.
Det måste varit ödet!
 
Jag är så glad att jag har ett stort bagageutrymme på
 bilen när man gör sådana här oväntade loppisfynd.
 


 
På vägen hem var jag helt lyrisk över mina fönster.
Tänk att jag mitt i cykelfest-stöket väljer att åka
iväg, och så hittar jag dessa skatter. :))
 
Det ska bli så spännande att se resultatet.
 
 
 
Kram Caroline**
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar